Su „i-Unija“ mes – dar arčiau Jūsų!
Daugumą finansinių paslaugų galite pasiekti internetu. Elektroninė bankininkystė – greitas, saugus ir šiuolaikiškas būdas atlikti šias finansines operacijas nekeliant kojos iš namų:
- Atlikite mokėjimus internetu už vienus mažiausių įkainių Lietuvoje.
- Prisijunkite prie Valstybinės mokesčių inspekcijos, „Sodros“, Nacionalinės mokėjimo agentūros ir Elektroninių valdžios vartų sistemų.
- Atsiskaitykite už komunalines ir kitas paslaugas.
- Atsiskaitykite už prekes ir paslaugas e. parduotuvėse.
- Sudarykite terminuotojo arba taupomojo indėlio sutartį.
- Peržiūrėkite informaciją apie turimus kreditus: mokėjimo grafikus, palūkanas, kredito dengimo istoriją, pagrindines sąlygas.
- Išsiųskite žinutę kredito unijai.
„i-Unija“ naudotojų patogumui, prie el. bankininkystės galima prisijungti trimis skirtingais būdais:
- Vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu trumpąja SMS žinute.
- Mobiliuoju e. parašu.
- Tapatybės nustatymo programėle „Smart-ID“.
Prieš atlikdami mokėjimus įsitikinkite, kad nurodėte teisingą gavėjo sąskaitos numerį. Kitu atveju, net ir nurodžius teisingą gavėjo pavadinimą, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito asmens sąskaitą.
Kodėl verta naudotis el. bankininkystės paslauga?
Greita
Daugumą operacijų galite atlikti internetu.
Taupu
Mokėjimo paslauga internetu už patrauklius įkainius.
Patogu
Prisijungti galite Jums patogiausiu būdu: vienkartiniu saugos kodu, gautu SMS žinute, mobiliuoju e. parašu arba „Smart-ID“ programėle.
Saugu
Visos operacijos vykdomos laikantis griežčiausių saugumo standartų.
Kaip pradėti naudotis el. bankininkystės paslauga?
Susisiekite su LKU grupės kredito unija.
Sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Tam prireiks Jūsų asmens tapatybę patvirtinančio dokumento.
Jums bus suteikti prisijungimo duomenys, kuriais prisijungsite prie „i-Unija“ paskyros.
Atlikite mokėjimus, mokėkite už paslaugas, atsiskaitykite elektroninėse parduotuvėse ir naudokitės kitomis galimomis paslaugomis.
Su „i-Unija“ mes – dar arčiau Jūsų!
Dažniausiai užduodami klausimai
Svarbūs dokumentai
Elektroninių paslaugų naudojimo taisykles susipažinti čia.
Elektroninių paslaugų teikimo sutartį rasite čia.
Kaip pradėti naudoti „i-Unija“?
El. bankininkystės „i-Unija“ naudojimo vadovą rasite čia.
- Susisiekite su savo kredito unija ir sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Tam Jums reikės turėti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.
- Jums bus suteikti prisijungimo duomenys, kuriais prisijungsite prie sistemos.
- Jei prie sistemos pageidausite jungtis naudodami vienkartinį saugos kodą, nurodykite savo mobiliojo telefono numerį, kuriuo Jums bus atsiųstas SMS su vienkartiniu saugos kodu. Šiuo būdu galėsite tvirtinti riboto dydžio operacijas, o didesniems mokėjimams atlikti reikalinga įsigyti mobilųjį e. parašą arba susikurti „Smart-ID“ paskyrą.
- Kredito unijos darbuotojai paaiškins, kaip naudotis paslaugomis internetu.
Pirmiausia, prisijungimo lange pasirinkite, kokia prisijungimo priemone jungsitės prie savo el. bankininkystės „i-Unija“ paskyros.
- Jungdamiesi su „Smart-ID“ įveskite jums suteiktą naudotojo kodą ir asmens kodą.
- Jungdamiesi su mobiliuoju e. parašu – naudotojo kodą ir telefono numerį, kuriam sudaryta m. parašo sutartis.
- Jungdamiesi vienkartiniu saugos kodu įveskite savo naudotojo kodą ir slaptažodį, nurodytą elektroninių paslaugų teikimo sutartyje.
Suvedus reikiamus prisijungimo duomenis, spauskite „Prisijungti“.
Pirmą kartą jungdamiesi prie el. bankininkystės „i-Unija“ paskyros ir suvedę teisingą naudotojo kodą, pirminį slaptažodį bei prisijungimą patvirtinę vienkartiniu saugos kodu, gautu SMS žinute, atidarysite langą, kuriame bus prašoma pakeisti pirminį slaptažodį. Įveskite pirminį slaptažodį, naują slaptažodį, dar kartą pakartokite naują slaptažodį ir patvirtinkite savo pasirinkimą. Naują (nuolatinį) slaptažodį turi sudaryti ne mažiau kaip 8 simboliai.
Norėdami pakeisti jau susikurtą slaptažodį, tai galite atlikti prisijungę prie el. bankininkystės paskyros ir pasirinkę skiltį „Mano i-Unija“ -> „Slaptažodžio keitimas“.
Jei pamiršote nuolatinį slaptažodį, kuris reikalingas prisijungiant prie el. bankininkystės, kreipkitės į savo kredito uniją. Pateikus prašymą, kredito unijos darbuotojas padės Jums susikurti naują nuolatinį slaptažodį.
3 kartus neteisingai suvedus nuolatinį slaptažodį, LKU el. bankininkystės sistema Jus užblokuos 3 valandoms. Jei neprisimenate savo nuolatinio slaptažodžio, Jums reikia kreiptis į savo kredito uniją, kuri atnaujins Jūsų prisijungimą prie sistemos.
Didelė tikimybė, jog Jūsų naršyklėje išsisaugojo neteisinga el. bankininkystės nuoroda, todėl išvalykite savo naršyklės istoriją.
Norėdami prisijungti prie el. bankininkystės, turite naudotis naujausiomis „Microsoft Edge“, „Opera“, „Mozilla Firefox“, „Google Chrome“ arba „Safari“ naršyklių versijomis.
Prisijungimo būdai
Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute
Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute, yra skirti kliento tapatybės identifikavimui el. bankininkystėje ir jo atliktų operacijų patvirtinimui. Šie vienkartiniai 4 skaitmenų saugos kodai, siunčiami į kliento nurodytą mobiliojo telefono numerį, kiekvieno prisijungimo prie sistemos bei kiekvienos operacijos (išskyrus mokėjimus tarp savo sąskaitų) tvirtinimui kliento turi būti įvesti į tam skirtą el. bankininkystės sritį.
Pasirinkę vienkartinio saugos kodo, siunčiamo SMS žinute, būdą, turėsite nurodyti 4 skaitmenų kodą, kurį gausite SMS žinute. Telefono numerį SMS vienkartinių kodų siuntimui galite pateikti šiais būdais:
- Pateikę standartizuotą prašymą savo kredito unijai.
- Prisijungę prie LKU el. bankininkystės paskyros su mobiliu e. parašu ir pasirinkę: „Mano i-Unija“ -> „Mano duomenys“. Jeigu esate kredito unijai pateikę nors vieną savo mobiliojo telefono numerį, tada pasirinkite „Kontaktai“ ir varnele nurodykite tą mobiliojo telefono numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie „i-Unija“ / operacijų tvirtinimui. Jeigu nesate pateikę nei vieno mobiliojo telefono numerio, pasirinkite „Kontaktai“ ir paspauskite „Naujas“. Tada įveskite pageidaujamą naudoti mobiliojo telefono numerį. Išsaugoję duomenis, varnele nurodykite, jog pageidaujate naują mobiliojo telefono numerį naudoti prisijungimui prie „i-Unija“ / operacijų tvirtinimui.
Atnaujinti mobiliojo telefono numerį galite prisijungę prie el. bankininkystės paskyros ir pasirinkę „Mano i-Unija“ -> „Mano duomenys“ (jeigu jungiatės kaip įmonės ar kito asmens atstovas, rinkitės „Įgaliotinio duomenys“), skiltyje „Kontaktai“.
Pirmiau atžymėkite varnelę nuo šiuo metu naudojamo mobiliojo telefono numerio ir tik tada varnele pažymėkite tą numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie „i-Unija“ / operacijų tvirtinimui. Pasirinkite „Patvirtinti duomenis“ (jeigu jungiatės kaip įmonės ar kito asmens atstovas, patvirtinimas įvyksta automatiškai pažymėjus / atžymėjus požymį). Duomenis patvirtinti galite „Smart-ID“ programėle, mobiliuoju e. parašu arba vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu SMS žinute.
Svarbu! Duomenys tvirtinami ta pačia prisijungimo priemone, su kuria Jūs esate prisijungę. Jeigu norite patvirtinti numerio pakeitimą, pasirinkę tvirtinimą vienkartiniu saugos kodu, šį duomenų keitimą turėsite patvirtinti su senuoju mobiliojo telefono numeriu, atsijungti nuo el. bankininkystės pasirinkę mygtuką „Atsijungti“ ir tik tada galėsite jungtis su naujai nurodytu mobiliuoju telefono numeriu.
Jeigu atnaujinti kontaktų nepavyksta – kviečiame kreiptis į savo kredito uniją.
Rekomenduojame atlikti šiuos veiksmus:
- Perkrauti mobilųjį telefoną (taip perkraunama SIM kortelė, kuri gali būti užstrigusi).
- Patikrinti, ar telefone nėra perpildyta SMS atmintis.
- Patikrinti, ar nėra apribotos mobiliojo ryšio operatoriaus paslaugos.
- Jei naudojamasi išankstinio mokėjimo paslaugomis, (Lietuvoje – „Pildyk“, „Ežys“, „Labas“ ir kt.) patikrinti, ar sąskaitoje yra lėšų. Vienkartiniai saugos kodai nieko nekainuoja, tačiau kartais dėl to gali pasitaikyti techninių trukdžių.
- Patikrinti, ar telefone netaikomas „SenderID“ blokavimas LKU siunčiamiems pranešimams.
- Jei naudojama tarptinklinio ryšio paslaugą „Roaming“, prisijungti prie kito operatoriaus.
- Pabandyti perdėti SIM kortelę į kitą mobilųjį telefoną.
Jeigu vis tiek negaunate vienkartinio SMS kodo arba jis atsiunčiamas per vėlai, kreipkitės į Jus aptarnaujančią kredito uniją.
„Smart-ID“ programėlė
Tai bendrovės „SK ID Solutions“ sukurta nemokama programėlė išmaniesiems įrenginiams – telefonams ir planšetiniams kompiuteriams, – su kuria galima prisijungti ir tvirtinti operacijas el. bankininkystėje „i-Unija“. Programėlė veikia įrenginiuose, kuriuose įdiegta „Android“ arba „iOS“ operacinė sistema, o atsisiųsti ją galima iš „Google Play“ arba „App Store“. Atsisiuntę „Smart-ID“ programėlę, susikursite tik Jūsų valdomą paskyrą su savo PIN kodais, kuriuos naudosite prisijungimui ir operacijų tvirtinimui.
Su „Smart-ID“ atmintine galite susipažinti čia.
Prisijungti prie „i-Unija“ galite naudodamiesi tik kvalifikuota „Smart-ID“ paskyra (atsidarius programėlę, jos fonas yra baltas). Jeigu programėlės fonas yra žalias – Jūsų paskyra nėra kvalifikuota ir Jums prisijungti nepavyks. Kad paskyra taptų kvalifikuota, galite ją susikurti iš naujo, naudodami mobilųjį e. parašą, tapatybės kortelę arba biometrinį identifikavimą, daugiau informacijos rasite čia.
Kaip pakelti savo paskyros lygį, galite sužinoti šiame vaizdo įraše: https://youtu.be/OA8QVo0qb40
Pasirinkus prisijungti su „Smart-ID“ programėle, kompiuterio ir programėlės ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir programėlės ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa, ir tik tada įveskite savo „Smart-ID“ programėlės PIN1 kodą.
Jūsų paskyra galioja 3 metus. Prieš pasibaigiant paskyros galiojimo laikui, programėlė pateiks informavimo pranešimą apie artėjančią paskyros galiojimo pabaigą. Paspaudus „Atnaujinti paskyrą“ sekite instrukcijas telefono ekrane ir atsinaujinkite savo „Smart-ID“ paskyrą.
- Norėdami prisijungti prie LKU el. bankininkystės su „Smart-ID“ paskyra įsitikinkite, kad Jūsų įrenginyje įjungtas ir veikia mobilusis arba belaidis ryšys. Tada pasirinkite prisijungimo būdą naudojantis „Smart-ID“ paskyra. Suvedus naudotojo bei asmens kodus, sistema atidarys kontrolinio kodo langą.
- Įsitikinkite, kad kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir įveskite savo sukurtą PIN1 kodą „Smart-ID“ programėlėje, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
- Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą ir operacijos sumą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir operacijos suma yra ta, kurią ir pageidaujate apmokėti. Tik įsitikinę, kad kodas ir suma sutampa, įveskite savo sukurtą PIN2 kodą „Smart-ID“ programėlėje, tokiu būdu patvirtindami mokėjimą.
- Nesėkmingai įvedus PIN kodą 3 kartus iš eilės pirmą kartą, Jūsų paskyra bus užblokuota 3 val.
- Tai padarius 3 kartus iš eilės antrą kartą, Jūsų paskyra bus užblokuota 24 val.
- Trečiojo nesėkmingo bandymo atveju Jūsų paskyra bus užblokuota be galimybės atblokuoti. Tokiu atveju Jums reikės ištrinti turimą paskyrą ir susikurti ją iš naujo.
Mobilusis e. parašas
Tai viena saugiausių elektroninių asmens identifikavimo priemonių, leidžiančių prisijungti ir vykdyti operacijas el. bankininkystėje. Kaip ir tikrasis asmens parašas, mobilusis e. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.
Nuvykite į savo mobiliojo ryšio operatoriaus („Тelia“, „Bitės“, „Tele2“, kt.) saloną, kur vietoje Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus Jums išduota nauja SIM kortelė su mobilaus e. parašo sertifikatu. Su savimi turėkite pasą arba asmens tapatybės kortelę.
Aktyvinkite paslaugą pagal operatoriaus pateiktą instrukciją.
Dėmesio: mobilus e. parašas gali būti išduotas tik mobiliųjų operatorių abonentams. Išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilus e. parašas neišduodamas.
Mobilus e. parašas veikia tiek su paprastais, tiek su išmaniaisiais telefonais, tačiau yra modelių, kuriuose šia paslauga naudotis negalima. Tokių telefonų modelių sąrašą galite rasti čia.
Mobilųjį e. parašą galima naudoti ne tik jungiantis prie el. bankininkystės, bet ir norint prisijungti prie „Sodros“, LR savivaldybių, įvairių paslaugų teikėjų sistemų. Visą sąrašą, kur galite pasinaudoti mobiliu e. parašu, galite rasti adresu https://www.elektroninis.lt/.
- Norėdami prisijungti prie LKU el. bankininkystės su mobiliuoju e. parašu, pasirinkite prisijungimo mobiliu e. parašu būdą. Tuomet sistema paprašys įvesti Jūsų naudotojo kodą ir telefono numerį. Suvedę prašomus duomenis spauskite mygtuką „Prisijungti“.
- Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa, tada paspauskite mygtuką „Gerai“.
- Įsitikinę, kad kodas sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus e. parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtindami prisijungimo veiksmą.
- Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, spauskite „Patvirtinti mokėjimą“. Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa. Įsitikinę, kad kodas sutampa, telefone įveskite mobiliojo ryšio operatoriaus suteiktą mobilaus e. parašo sPIN kodą ir tokiu būdu patvirtinkite mokėjimą.
Naudodami mobilųjį e. parašą jungtis prie el. bankininkystės galite nemokamai, tačiau mokestį gali taikyti Jūsų pasirinkto mobiliojo ryšio operatorius.
Norėdami blokuoti arba atšaukti mobilųjį e. parašą, turite kreiptis į mobiliojo ryšio operatorių, Jums išdavusį SIM kortelę. Taip pat nedelsiant kreipkitės į savo mobiliojo ryšio operatorių, jei praradote telefoną su SIM kortele, kurioje įdiegtas mobilus e. parašas, arba įtariate, kad sPIN kodas tapo žinomas tretiesiems asmenims.