Tobulėjant technologijų galimybėms, sudaromos patogesnės sąlygos pasiekti norimas paslaugas ir pradėti jomis naudotis. Atliepdama pastarąsias tendencijas, LKU kredito unijų grupė pristatė nuotolinę narystės savitarnos sistemą, leisiančią fiziniam asmeniui tapti kredito unijų nariu nuotoliniu būdu sau patogiu metu ir vietoje.
Atsinaujinimą diktuoja ir COVID-19 pandemija
Dėmesys naujosioms technologijoms ir jų taikymas yra sąlyga išlikti konkurencingoje rinkoje tiek specialistams, tiek organizacijoms. Nors vis daugiau finansų rinkos dalyvių Lietuvoje didina elektroninių paslaugų pasiūlą, LKU grupės kredito unijos yra vienos iš nedaugelio suteikusių galimybę užmegzti dalykinius santykius neiškėlus kojos iš namų.
„Finansų sektoriuje atsinaujinimas yra būtinas ne tik siekiant patenkinti šiuolaikinės rinkos poreikius, bet ir užtikrinti sklandų paslaugų teikimą, vartotojų informavimą ir jų duomenų saugumą. LKU kredito unijų grupėje dėmesys skiriamas ne tik darbuotojų kompetencijų kėlimui, bet ir naujų produktų bei paslaugų diegimui“, – teigia Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU), prižiūrinčios LKU kredito unijų grupę, Verslo ir informacinių technologijų vystymo departamento direktorė Jovita Platenkovienė.
Dar praėjusių metų pabaigoje startavo atnaujinta LKU kredito unijų grupės interneto svetainė, kurioje nuo šiol pasiekiama ir narystės savitarnos sistema.
„Kredito unijos skiria didelį dėmesį gyvo kontakto su nariais puoselėjimui, tačiau atsižvelgdami į šiandienos vartotojų poreikius, kuriuos COVID-19 situacija tik dar labiau išryškino, nusprendėme suteikti gyventojams visą naujausią informaciją internete apie teikiamas paslaugas bei kartu atverti galimybę tapti kredito unijos nariais nuotoliniu būdu“, – sako LCKU rinkodaros specialistė Greta Nistorė.
Tapti nariu keliais mygtukų paspaudimais
Kredito unijos iš kitų kredito įstaigų išsiskiria narystės principais. Asmuo, norėdamas naudotis didžiąja dauguma kredito unijų teikiamų finansinių paslaugų, pirmiausia turi tapti nariu. Iki šiol tapti nariu buvo galima tik atvykus į kredito unijos klientų aptarnavimo vietą.
Atvėrus nuotolinę narystės savitarnos sistemą, prie jos jau prisijungė 12 kredito unijų, o likusios – aktyviai jungiasi. „Galimybė tapti kredito unijos nariu nuotoliniu būdu visų pirma taupo gyventojų laiką. Nuo šiol nereikia aukoti pietų pertraukos ar laisvadienio susitikimui su kredito unijos specialistu“, – teigia Rita Stankevičiūtė, LCKU projektų valdymo specialistė.
Kaip ir kiti finansų rinkos dalyviai, kredito unijos privalo užtikrinti, kad jų paslaugomis nesinaudotų kitiems grėsmę keliantys asmenys. Naujoji nuotolinė narystės savitarnos sistema atitinka visus narystės procesui keliamus reikalavimus, užtikrinančius pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją. Prieš pradėdamas dalykinius santykius, asmuo privalės pateikti visą informaciją, kuri yra būtina „Pažink savo klientą“ principo įgyvendinimui.
Visas tapimo nariu nuotoliniu būdu procesas yra susiskirstytas į kelis paprastus etapus, kurie kartu užtruks iki 5 minučių. „LKU kredito unijų grupės interneto svetainėje yra įdiegtas interaktyvusis žemėlapis. Jame pasirinkus savivaldybę, kurioje asmuo gyvena, dirba arba mokosi, bus pateiktas unijų, kurių nariu galima tapti, sąrašas. Čia pat galima palyginti skirtingų kredito unijų taikomus narystės mokesčius ir išsirinkti tą, kurios nariu pageidaujama tapti“, – detalizuoja R. Stankevičiūtė.
Kad taptų kredito unijos nariu, asmeniui prireiks asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir išmaniojo įrenginio su vaizdo kamera. Taip pat bus reikalinga duomenis patvirtinti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba 1 cento pervedimu į kredito unijos sąskaitą. Taip pat nuotoliniu būdu asmuo galės apmokėti ir įnašą už pagrindinį pajų – kredito unijos nario įsigyjamą pajaus vardinį dokumentą.
Finansinės paslaugos ir regionuose
Kredito unijos yra lietuviško kapitalo finansų įstaigos, kurių uždirbtas pelnas lieka toje bendruomenėje, kurioje jos veikia. Dėl šios priežasties, kredito unijos gali palankesnėmis sąlygomis teikti visas svarbiausias finansines paslaugas savo nariams: nuo mokėjimo sąskaitos, debetinių ir kreditinių mokėjimo kortelių, iki taupomųjų bei terminuotųjų indėlių, vartojimo ir būsto kreditų, taip pat finansuoti ūkio plėtrą, verslą arba jo pradžią.
„Pastaraisiais metais perkėlę dalį paslaugų į elektroninę erdvę, kredito unijų nariams atvėrėme daugiau pasirinkimo galimybių. Vis dėlto, mūsų kredito unijų klientų aptarnavimo vietų skaičius šalies regionuose išlieka stabilus ir siekia 104. Tai patvirtina, kad kredito unijų veiklos prioritetas yra likti artimomis ir pasiekiamomis finansų partnerėmis tiek fiziškai, tiek elektroniniais kanalais“, – sako J. Platenkovienė.
Visą svarbiausią informaciją apie narystę unijoje rasite čia.