Finansinių paslaugų sektorius išgyvena transformaciją, o tarp jų ir kredito unijos. Pusė unijų klientų prie paslaugų jungiasi elektroniniu būdu, rodo Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU), prižiūrinčios Lietuvos kredito unijų (LKU) grupės veiklą, duomenys. Specialistų teigimu, norint auginti klientų ratą ir užtikrinti paslaugų prieinamumą, bendrovėms būtina integruoti modernias asmens autentifikavimo priemones, tokias kaip „Smart-ID“ arba mobilusis e. parašas.
Kas pasikeitė LKU grupės kredito unijų sistemose pradėjus naudoti saugesnius asmens autentifikavimo įrankius?
Jovita Platenkovienė, LCKU Verslo ir projektų vystymo departamento direktorė: „Vienas esminių ir mums kone svarbiausių pokyčių, kuriuos pastebėjome įdiegę „SK ID Solutions“ siūlomus tapatybės patvirtinimo įrankius – didesnis klientų pasitenkinimas, nes elektroniniai procesai taupo jų laiką. Nuo šiol gyventojams nereikia aukoti pietų pertraukos ar laisvadienio susitikimui su kredito unijos specialistu. Pasinaudodami „Smart-ID“ išmaniąja programėle ar mobiliuoju parašu, jie gali tapti kredito unijos nariais nuotoliniu būdu. Šis procesas yra suskirstytas į kelis paprastus etapus ir užtrunka iki 5 minučių.
Mūsų statistika rodo, jog 2021-aisiais metais per nuotolį nariais tapo apie 10 proc. visų naujų klientų. Kad finansiniai klausimai vis rečiau sprendžiami fiziškai patvirtina ir Lietuvos bankų asociacijos tyrimas. Jų duomenimis, net 90 proc. lietuvių naudojasi elektronine bankininkyste. 2021-aisiais banko skyriuje nė karto nesilankė beveik 60 proc. gyventojų (palyginimui 2020-aisiais – 48 proc.). Tikiu, kad naujų narių, prisijungusių prie unijos nuotoliniu būdu, skaičius ateityje tik didės.
„Smart-ID“ ir mobilusis parašas LKU kredito unijų nariams tapo dar saugesniu ir paprastesniu prisijungimo prie savo elektroninės bankininkystės bei finansinių operacijų tvirtinimo būdu. Dar 2019-aisiais šios mūsų sistemoje įdiegtos priemonės tapo populiaresnėmis alternatyvomis SMS žinute siunčiamiems vienkartiniams prisijungimo kodams. Beveik dvigubai išaugęs operacijų, patvirtintų „SK ID Solutions“ metodais, skaičius rodo, jog naujieji įrankiai yra mėgstami ir aktyviai naudojami mūsų klientų. Taip pat stebime, jog kas mėnesį apie 60 proc. operacijų atliekama naudojant „Smart-ID“ programėlę ir mobilųjį parašą. „SK ID Solutions“ siūlomų sprendimų naudojimas vis dar auga ir šis augimas yra spartesnis negu kitų įrankių.“
Prisijungimas prie LKU grupės sistemos – ne vienintelė paslauga, kurioje integravote išmaniąsias tapatybės patvirtinimo priemones. Kas lėmė sprendimą žengti žingsnį skaitmenizacijos link?
J. Platenkovienė: „Pagrindinis mūsų veiklos prioritetas – būti pasiekiamais finansų partneriais savo nariams. Todėl matydami didėjančią paklausą nusprendėme ieškoti patogesnių ir saugesnių būdų naudotis kasdienėmis finansinėmis paslaugomis.
Be prisijungimo prie internetinės bankininkystės, „SK ID Solutions“ įrankiai įdiegti 2021-ųjų metų pavasarį startavusioje LKU kredito unijų nuotolinės narystės sistemoje, kurioje asmuo gali atlikti visus reikiamus veiksmus nuotoliniu būdu – pateikti dokumentus narystei, sumokėti pajų (stojimo į uniją įnašą) ar kitus mokesčius, reikalingus tapti nariu, bei pasirašyti dokumentus. „Smart-ID“ ir mobilusis parašas taip pat integruoti ir gruodį pristatytoje unijos išmaniojoje programėlėje. Tikime, kad atvėrę galimybę savo nariams visoje Lietuvoje prisijungti prie elektroninės bankininkystės sistemos naudojant kvalifikuotas ir saugias tapatybės patvirtinimo priemones, prisidedame prie vartotojų pasitikėjimo elektroninėmis paslaugomis didinimo.“
Ar buvo sunku pasirinkti išmaniųjų įrankių partnerius?
J. Platenkovienė: „Rinkdamiesi partnerius vadovavomės jau vyraujančia viešąja nuomone, „SK ID Solutions“ įrankių populiarumu ir sklandžia komunikacija su įmonės atstovais. Pradėti bendradarbiavimą buvo paprasta, o ir panašių paslaugų tiekėjų rinkoje nėra daug. Didelis „Smart-ID“ ir mobiliojo parašo populiarumas, našesnė greitaveika, lyginant su alternatyviomis priemonėmis, tapo lemiamu veiksniu, kodėl buvo nuspręsta pradėti bendradarbiavimą su „SK ID Solutions“.
Integracijos procesas nebuvo sudėtingas – „SK ID Solutions“ diegimas į LKU kredito unijų grupės elektroninės bankininkystės sistemą užtruko apie mėnesį. Šiame procese iš viso dalyvavo keturi mūsų darbuotojai: projekto vadovas ir trys IT srities specialistai.
Mūsų grupės kredito unijos, kurių visoje Lietuvoje yra 44, sulaukė teigiamo grįžtamojo ryšio iš savo narių. Tai tik patvirtina, kad išmaniųjų įrankių integracija kuria pridėtinę vertę mūsų klientams, palengvina naudojimąsi elektronine bankininkyste ir didina pasitikėjimą elektroninėmis finansinėmis paslaugomis. Matydami novatoriškų asmens autentifikavimo priemonių svarbą rinkoje, planuojame ir toliau vykdyti skaitmeninę transformaciją.“
Kodėl kitos industrijos, siekiančios augti ir išlikti konkurencingos, turėtų imti pavyzdį iš finansinių institucijų?
Viktoras Kamarevcevas, „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje: „Šiuolaikinis vartotojas yra labai reiklus, todėl skaitmenizacijos procesai svarbūs kuriant konkurencinį pranašumą, siekiant ne tik išlaikyti esamą klientą, bet ir lengviau pritraukti naujų. Ypač svarbu, kad skaitmenizacijos procese nebūtų pamirštamas ir saugumo aspektas. Finansų sektoriuje sparčiai diegiami nauji, išmanūs įrankiai atveria daugiau galimybių gyventojams naudotis kasdienėmis finansinėmis paslaugomis, o tai atspindi ir naujausi tyrimai. Finansų industrija – griežtai reguliuojama, todėl naudojamos priemonės yra ne tik patogios, bet ir atitinka aukščiausius saugumo reikalavimus. Tai reiškia, kad čia naudojamos modernios tapatybės patvirtinimo priemonės turėtų būti prioritetų sąrašo viršuje ir kitose srityse. Šiandien Lietuvoje turime nemažai neišnaudoto potencialo privataus bei viešojo sektoriaus įmonėse, kurioms modernių ir saugių atpažinties priemonių diegimas yra gyvybiškai svarbus siekiant užtikrinti aukštą paslaugų kokybę.“