Mokėjimai
Su el. bankininkyste „i-Unija“ arba naudojantis LKU mobiliąja programėle visus mokėjimus atliksite greitai ir patogiai – nuo lėšų pervedimo iki apmokėjimo už komunalines bei kitas prekes ir paslaugas.
Pervedimai SEPA erdvėje
- SEPA erdvę sudaro Europos ekonominės erdvės šalys ir Andora, Monakas, San Marinas, Šveicarija, Jungtinė Karalystė bei Vatikanas.
- Svarbu: atlikdami mokėjimą atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte gavėjo sąskaitos numerį bei gavėjo vardą ir pavardę arba pavadinimą. Atkreipiame dėmesį, kad mokėjimo operacija yra vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį IBAN formatu (t. y. privalomas tarptautinis sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai ar mokėjimo įstaigos įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą).
Apie Jūsų teises vykdant mokėjimus Europoje skaitykite čia.
Momentiniai pervedimai SEPA erdvėje
- Momentiniai pervedimai yra įvykdomi akimirksniu, visą parą ir visus metus – įskaitant poilsio ir švenčių dienas.
- Momentiniai pervedimai atliekami tik į SEPA erdvei priklausančias šalis ir jei gavėjo bankas yra prisijungęs prie momentinių mokėjimų sistemos.
- Momentiniai pervedimai vykdomi, kai pervedama suma neviršija 15 000 Eur.
Paprasti pervedimai SEPA erdvėje
Paprastų pervedimų SEPA erdvėje vykdymo laikai*: | |
SEPA pervedimo nurodymo pateikimo laikas kredito unijoje | Preliminarus SEPA pervedimo gavimo laikas darbo dieną |
Nuo 00.00 iki 9.10 val. | 11.15 val. |
Nuo 9.10 iki 11.40 val. | 13.45 val. |
Nuo 11.40 iki 14.10 val. | 16.15 val. |
Nuo 14.10 iki 16.00 val. | 17.45 val. |
Nuo 16.00 iki 23.59 val. | 11.15 val. (kitą darbo dieną) |
Lėšos pervedamos kiekvieną dieną, išskyrus savaitgalius ir tarptautines švenčių dienas: Naujųjų metų dieną (sausio 1 d.), Velykų Didįjį penktadienį, Velykų antrą dieną, Tarptautinę darbo dieną (gegužės 1 d.), Kalėdų pirmą ir antrą dienas (gruodžio 25–26 d.). Lėšos pervedamos kelis kartus per dieną tam tikru nustatytu laiku.
*Lėšų įskaitymo į gavėjo sąskaitą laikas priklauso nuo gavėjo banko, todėl gali būti ankstesnis arba vėlesnis nei aukščiau nurodytas.
Pervedimai LKU kredito unijų grupės viduje
Tai pervedimai tarp Jūsų ar kitų sąskaitų LKU grupei priklausančiose kredito unijose. Toks pervedimas gavėją pasieks nedelsiant, bet kuriuo paros metu ištisus metus – įskaitant poilsio ir švenčių dienas.
Tarptautiniai pervedimai (ne SEPA erdvėje)
- Tarptautiniai pervedimai – tai pervedimai į valstybes, nepriklausančias SEPA erdvei.
- Norėdami atlikti tarptautinį pervedimą, turite atvykti į savo kredito uniją bei užpildyti pervedimo formą.
- Atkreipiame dėmesį, kad tarptautiniai pervedimai vykdomi tik su SHA mokesčiais (t. y., kai mokėtojas moka kredito unijos nustatytus mokesčius, o gavėjas sumoka gavėjo banko mokesčius).
- Svarbu: atlikdami mokėjimą atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte gavėjo sąskaitos numerį bei gavėjo vardą ir pavardę arba pavadinimą.
Gavėjo duomenų patikrinimo paslauga
Gavėjo duomenų patikrinimo paslauga yra skirta patikrinti, ar gavėjo pavadinimas sutampa su tikruoju sąskaitos savininku, dar prieš patvirtinant mokėjimą. Tai padeda sumažinti sukčiavimo riziką ir užkirsti kelią klaidingiems mokėjimams.
Kaip tai veikia?
Prieš Jums patvirtinant mokėjimą eurais per LKU mobiliąją programėlę arba elektroninę bankininkystę „i-Unija“, sistema automatiškai patikrins, ar Jūsų įvestas gavėjo vardas ir pavardė arba įmonės pavadinimas atitinka nurodytą sąskaitos numerį (IBAN).
Atlikus patikrinimą, mokėjimo lange Jums bus pateiktas vienas iš penkių pranešimų:
- „Gavėjo pavadinimas atitinka“ – šis pranešimas patvirtina, kad gavėjo vardas ir pavardė arba įmonės pavadinimas sutampa su sąskaitos numeriu.
- „Gavėjo pavadinimas beveik atitinka. Ar norite įvesti: Vardenis Pavardenis?“ – šis pranešimas reiškia, kad gavėjo vardas ir pavardė arba pavadinimas nevisiškai atitinka ir Jums bus pateiktas teisingas gavėjo pavadinimo pasiūlymas. Jeigu pasiūlymas, Jūsų manymu, yra neteisingas, patariame mokėjimo netvirtinti ir turimus duomenis pasitikslinti tiesiogiai su gavėju.
- „Gavėjo pavadinimas neatitinka – sąskaita gali priklausyti kitam asmeniui. Rekomenduojame patikrinti gavėjo pavadinimą“ – pamačius šį pranešimą rekomenduojame mokėjimo netvirtinti. Pasitikslinkite gavėjo vardą ir pavardę arba įmonės pavadinimą bei sąskaitos numerį ir tik tada atlikite mokėjimą.
- „Nepavyksta patikrinti. Įsitikinkite, kad gavėjo pavadinimas teisingas, nes lėšos gali būti pervestos kitam asmeniui“ – pranešimu informuojama, kad patikrinimo metu gavėjo vardo ir pavardės arba įmonės pavadinimo patikrinti neįmanoma, nes paslauga yra nepasiekiama arba dėl kitų priežasčių. Rekomenduojame pervedimą atlikti vėliau.
- „Nepavyksta patikrinti, nes gavėjo sąskaita yra už euro zonos ribų. Įsitikinkite, kad gavėjo pavadinimas teisingas, nes lėšos gali būti pervestos kitam asmeniui“ – pranešimu informuojama, kad gavėjo vardo ir pavardės arba įmonės pavadinimo patikrinimas yra neįmanomas, nes mokėjimo paslaugų teikėjai, registruoti už euro zonos ribų, tokios paslaugos neteikia.
Svarbu žinoti:
- Tikrinimas yra įspėjimas, bet galutinį sprendimą dėl mokėjimo patvirtinimo visada priimate Jūs, tačiau rizikuosite neatgauti pervestų lėšų, jeigu jos bus pervestos kitam gavėjui.
- Jūsų lėšų saugumui, rekomenduojame netvirtinti mokėjimo, jei gavėjo pavadinimas neatitinka, beveik atitinka arba nepavyksta patikrinti, kol nepasitikslinsite duomenų tiesiogiai su pačiu lėšų gavėju.
Gavėjo duomenų patikrinimas padeda apsisaugoti nuo sukčiavimo, kai žmonės apgaulės būdu įkalbami pervesti pinigus sukčiams, apsimetantiems kitais asmenimis ar įmonėmis. Taip pat sumažinama rizika suklysti įvedant gavėjo vardą, pavardę ar įmonės pavadinimą, arba per klaidą nurodyti kito lėšų gavėjo sąskaitos numerį.
Jums suvedus gavėjo pavadinimą ir sąskaitos numerį, duomenys yra perduodami gavėjo bankui. Šis patikrina, ar informacija sutampa su tikraisiais sąskaitos savininko duomenimis, ir kredito unijai atsiunčia atsakymą. Jūs jį matote el. bankininkystės „i-Unija“ ar LKU mobiliosios programėlės mokėjimo lange. Jei mokėjimą atliekate atvykę į kredito uniją, atsakymą pateiks darbuotojas.
Gavėjo duomenų patikrinimo paslauga yra nemokama.
Gavėjo duomenų patikrinimo gali atsisakyti tik tie verslo klientai, kurie pateikia mokėjimo nurodymus į el. bankininkystę „i-Unija“ įkeldami paruoštų mokėjimų failą. Visiems kitiems kredito unijų klientams gavėjo duomenų patikrinimas veikia nuolat.
Įvedus gavėjo duomenis, rezultatas pateikiamas per kelias sekundes (ne vėliau kaip per 5 s.).
Taip. Tikrinimas atliekamas tik pagal vardą ir pavardę arba įmonės pavadinimą.
LKU grupė griežtai laikosi sankcijų režimų ir vidaus politikos, todėl nevykdo mokėjimų į arba iš Rusijos ir Baltarusijos.
Kredito unijos taip pat netoleruoja sandorių, kurie turi tiesioginį geografinį ryšį su Rusija ar Baltarusija (pavyzdžiui, galutinis prekių pristatymo ar pirminis išsiuntimo taškas yra Rusijos ir (ar) Baltarusijos geografinė teritorija), ar kuriame dalyvauja subjektas, kurio registracijos šalis yra Rusija ir (ar) Baltarusija (pavyzdžiui, prekių ar paslaugų užsakovas / tiekėjas).
Įmokos
Kredito unijos nariai gali sumokėti mokesčius už komunalines, telekomunikacijų bei kitas paslaugas kredito unijoje arba per el. bankininkystę „i-Unija“.
Kodėl verta atlikti mokėjimus per „i-Uniją“?
Kaip atlikti mokėjimą per „i-Uniją“?
- Prisijunkite prie el. bankininkystės „i-Unija“ paskyros.
- Pasirinkite skirtuką „Mokėjimai“ ir „Įmokos ir mokesčiai“.
- Pateiktame įmokų sąraše raskite norimą paslaugos teikėją.
- Paslaugos teikėjo šablone užpildykite prašomą informaciją.
- Pasirinkite „Atlikti mokėjimą“ ir, jei norite išsaugoti paslaugos teikėjo ruošinį, įrašykite ruošinio pavadinimą.
- Patvirtinkite mokėjimą su savo prisijungimo priemone.
Paslaugų teikėjų sąrašas
Paslaugų teikėjai visoje Lietuvoje: |
UAB „Balticum TV“ |
UAB „Bitė Lietuva“ |
UAB „Cgates“ |
UAB „Ecoservice projektai“ |
UAB „Ekonovus“ |
UAB „Ignitis“ |
UAB „Teledema“ |
UAB „TELE2“ |
AB „Telia Lietuva“ |
Alytaus regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Lazdijų vanduo“ |
UAB „Litesko“ filialas „Druskininkų šiluma“ |
Kauno regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Giraitės vandenys“ |
UAB „GO Energy LT“ |
UAB „Init“ |
UAB „Jonavos paslaugos“ |
UAB „Kaišiadorių šiluma“ |
UAB „Kaišiadorių vandenys“ |
SĮ „Kaišiadorių paslaugos“ |
UAB „Kauno vandenys“ |
AB „Kauno energija“ |
UAB „Kėdainių vandenys“ |
UAB „Prienų vandenys“ |
UAB „Raseinių šilumos tinklai“ |
UAB „Raseinių vandenys“ |
Raseinių rajono savivaldybės administracija |
Klaipėdos regiono paslaugų teikėjai: |
AB „Klaipėdos energija“ |
AB „Klaipėdos vanduo“ |
SĮ „Kretingos komunalininkas“ |
UAB „Kretingos vandenys“ |
UAB „Mano Būstas Vakarai“ |
UAB „Palangos vandenys“ |
UAB „Skuodo vandenys“ |
AB „Suskystintos dujos“ (Skuodas) |
UAB „Šilutės šilumos tinklai“ |
UAB „Šilutės vandenys“ |
Šilutės rajono savivaldybės administracija |
Marijampolės regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Litesko“ filialas „Marijampolės šiluma“ |
UAB „Marijampolės apskrities atliekų tvarkymo centras“ |
UAB „Šakių šilumos tinklai“ |
UAB „Vilkaviškio vandenys“ |
Panevėžio regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Aukštaitijos vandenys“ |
UAB „Biržų komunalinis ūkis“ |
UAB „Biržų vandenys“ |
UAB „Kupiškio vandenys“ |
UAB „Litesko“ filialas Biržų šiluma |
AB „Panevėžio butų ūkis“ |
AB „Panevėžio energija“ |
UAB „Panevėžio būstas“ |
UAB „Pasvalio vandenys“ |
AB „Suskystintos dujos“ (Kupiškis) |
AB „Suskystintos dujos“ (Rokiškis) |
UAB „Švaros komanda“ |
UAB „Rokiškio vandenys“ |
VŠĮ „Velžio komunalinis ūkis“ |
Šiaulių regiono paslaugų teikėjai: |
VŠĮ „Akmenės būstas“ |
UAB „Akmenės vandenys“ |
UAB „Baisogalos bioenergija“ |
UAB „Gren Joniškis“ |
UAB „Joniškio butų ūkis“ |
Joniškio rajono savivaldybės administracija |
UAB „Joniškio vandenys“ |
UAB „Kelmės vietinis ūkis“ |
UAB „Kuršėnų vandenys“ |
UAB „Litesko“ filialas Kelmės šiluma |
Pakruojo rajono savivaldybės administracija |
UAB „Pakruojo šiluma“ |
UAB „Pakruojo vandentiekis“ |
UAB „Radviliškio vanduo“ |
AB „Suskystintos dujos“ (Joniškis) |
AB „Suskystintos dujos“ (Kelmė) |
UAB „Šiaulių vandenys“ |
VŠĮ „Valdresta“ |
Tauragės regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Jurbarko komunalininkas“ |
UAB „Jurbarko vandenys“ |
UAB „Pagėgių komunalinis ūkis“ |
UAB „Tauragės regiono atliekų tvarkymo centras“ |
UAB „Tauragės šilumos tinklai“ |
UAB „Tauragės vandenys“ |
Telšių regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Litesko“ filialas „Telšių šiluma“ |
UAB „Mažeikių vandenys“ |
UAB „Plungės šilumos tinklai“ |
UAB „Plungės vandenys“ |
SĮ „Telšių butų ūkis“ |
UAB „Butų ūkio valdos“ (Telšiai) |
UAB „Telšių vandenys“ |
Utenos regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Anykščių komunalinis ūkis“ |
UAB „Anykščių šiluma“ |
UAB „Anykščių vandenys“ |
Ignalinos „Šaltinėlio“ mokykla |
UAB „Ignalinos šilumos tinklai“ |
UAB „Molėtų vanduo“ |
UAB „Radijo elektroninės sistemos“ |
AB „Suskystintos dujos“ (Ignalina) |
AB „Suskystintos dujos“ (Molėtai) |
AB „Suskystintos dujos“ (Zarasai) |
UAB „Utenos komunalininkas“ |
UAB „Utenos šilumos tinklai“ |
UAB „Utenos vandenys“ |
UAB „Zarasų vandenys“ |
Vilniaus regiono paslaugų teikėjai: |
UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“ |
UAB „Pabradės komunalinis ūkis“ |
AB „Suskystintos dujos“ (Švenčionys) |
UAB „Širvintų šiluma“ |
UAB „Švenčionių švara“ |
UAB „Trakų vandenys“ |
UAB „Ukmergės šiluma“ |
UAB „Ukmergės vandenys“ |
Švenčionių rajono savivaldybės administracija |
Trakų rajono savivaldybės administracija |
AB „Vilniaus šilumos tinklai“ |
Su „i-Unija“ mes – dar arčiau Jūsų!
Dažniausiai užduodami klausimai
Norint gauti lėšas į savo sąskaitą kredito unijoje būtina nurodyti:
- Vardą ir pavardę arba juridinio asmens pavadinimą.
- Sąskaitos kredito unijoje numerį IBAN* formatu.
- SWIFT (BIC)** kodą LCKULT22XXX.
Svarbu: atlikdami mokėjimą atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte gavėjo sąskaitos numerį bei gavėjo vardą ir pavardę arba pavadinimą.
*IBAN (angl. International Bank Account Number) – tai privalomas tarptautinis sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai ar mokėjimo įstaigos įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą. Jis naudojamas visoje Europos Sąjungoje atliekant tarptautinius ir vietinius pervedimus. Savo turimo IBAN autentiškumą pasitikrinti galite čia.
**SWIFT (BIC) kodas (angl. Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) yra identifikacinis finansinės institucijos numeris, sudarytas iš 8 arba 11 simbolių. Šis kodas yra naudojamas identifikuoti mokėjimo gavėjo šalį, banką ir banko padalinį, kuriame registruota gavėjo sąskaita. LKU grupės kredito unijų SWIFT kodas – LCKULT22XXX.
Jeigu pervedimas atliktas į SEPA erdvės šalis, prašymą atšaukti pervedimą galima pateikti:
- Prisijungus prie savo paskyros el. bankininkystėje „i-Unija“ → pasirinkus meniu „Mokėjimai“ → „Operacijų archyvas“. Pasirinkite reikiamą pervedimą ir lange spauskite „Atšaukti mokėjimą“.
- Atvykus į savo kredito uniją.
Jeigu pervedimas dar neišsiųstas gavėjo bankui ir lėšos nėra įskaitytos – pinigai į sąskaitą bus sugrąžinti nedelsiant. Jei lėšos jau įskaitytos į gavėjo sąskaitą, jos bus grąžintos tik gavus gavėjo sutikimą. Tokiu atveju kreipkitės į savo kredito uniją dėl tarpininkavimo susigrąžinant lėšas.
Atkreipiame dėmesį: bankai į prašymus grąžinti lėšas įprastai atsako per 15 darbo dienų. Jei gavėjo bankas atsisako grąžinti lėšas, atsisakymo priežastį (jei nurodyta) rasite savo „i-Unija“ paskyroje prie atšaukto pervedimo.
Jeigu norite atšaukti tarptautinį pervedimą, prašymą galima pateikti tik atvykus į savo kredito uniją. Toliau galioja tos pačios sąlygos – jei lėšos dar neišsiųstos, jos grįžta nedelsiant; jei jau įskaitytos gavėjui, grąžinimas galimas tik su gavėjo sutikimu.
Atlikti pervedimo SEPA erdvėje galimai nepavyksta dėl šių priežasčių:
- Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų.
- Gavėjo sąskaita yra uždaryta arba užblokuota.
- Pasibaigė Jūsų „Smart-ID“ arba „Mobile-ID“ paskyros galiojimo lakas.
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt. Jei svetainėje tokios informacijos nėra, siūlome susisiekti su savo kredito unija.
Mokėjimų vėlavimas gali būti susijęs su:
- Mokėjimo vykdymo laiku – atkreipkite dėmesį, kad pervedimai SEPA erdvėje, kurie negali būti įvykdyti kaip momentiniai, yra vykdomi tik darbo dienomis. Pervedimų SEPA erdvėje vykdymo laikus rasite čia (žr. Paprasti pervedimai SEPA erdvėje).
- Jūsų sąskaita yra uždaryta arba į Jūsų sąskaitą pervedimai SEPA erdvėje negalimi (pajinė sąskaita, kredito sąskaita, kt.).
- Mokėtojas nurodė neteisingus Jūsų IBAN tipo sąskaitos duomenis (t. y. privalomas tarptautinis sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai ar mokėjimo įstaigos įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą).
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt. Jei svetainėje tokios informacijos nėra, siūlome susisiekti su savo kredito unija. Kredito unijų kontaktai čia.
Ar Jūsų pateiktas mokėjimo nurodymas buvo įvykdytas, galite pasitikrinti el. bankininkystės „i-Unija“ skiltyje „Saskaitos“, paspaudę „Sąskaitų išrašai“ arba atvykę į savo kredito uniją.
- Turėtumėte kaip įmanoma greičiau kreiptis į savo kredito uniją, kurioje turite sąskaitą, iš kurios atlikote pervedimą. Jei kredito unija dar nepervedė lėšų gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjui, tuomet sustabdys pervedimą ir grąžins lėšas. Tam pakaks parašyti prašymą.
- Momentinio pervedimo SEPA erdvėje Jūsų kredito unija sustabdyti ar atmesti negali, nes lėšos gavėjui pervedamos nedelsiant.
- Jei lėšos jau pervestos gavėjui, paprašykite savo kredito unijos tarpininkauti kreipiantis į gavėjo mokėjimo paslaugų teikėją dėl lėšų grąžinimo. Jei gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas sutinka, lėšos į Jūsų sąskaitą sugrįš per 10 darbo dienų. Tiesa, gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas gali paimti nedidelį mokestį už lėšų grąžinimą ir į Jūsų sąskaitą sugrįš mažesnė suma nei pervedėte.
- Pasitaiko atvejų, kai gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjui su lėšų gavėju susiekti nepavyksta arba lėšų gavėjas nesutinka grąžinti gautų lėšų. Priverstine tvarka mokėjimo paslaugų teikėjas negali nuskaityti lėšų nuo lėšų gavėjo sąskaitos. Tokiu atveju lėšų gavėjo mokėjimo paslaugų teikėjas informuos Jus apie lėšų gavėjo atsakymą. Jūs galite lėšų grąžinimo klausimą spręsti tiesiogiai su lėšų gavėju.
Jeigu mokėjimas jau yra patvirtintas „Smart-ID“, „Mobile-ID“ arba vienkartiniu saugos kodu, gautu SMS žinute, pervedimo paskirties pakeisti nebegalima.