Kartais naudojantis finansinėmis paslaugomis gali kilti vienokių ar kitokių nesklandumų. Tiek mes, LKU kredito unijų grupė, tiek mūsų partneriai, kurie prisideda teikiant kokybiškas finansines paslaugas mūsų klientams, sistemingai diegia informacinių sistemų atnaujinimus, kad šios dar labiau atitiktų Jūsų poreikius ir aukščiausius saugumo standartus.
Todėl susidūrus su finansinių paslaugų sutrikimais, visų pirma, rekomenduojame patikrinti, ar elektroninės bankininkystės „i-Unija“ prisijungimo lange nėra informacinio pranešimo apie galimus sutrikimus. Taip pat ieškokite informacijos savo kredito unijos arba LKU grupės interneto svetainės www.lku.lt naujienų skiltyje, ar nėra skelbiama apie planinius informacinių sistemų naujinimo darbus ar techninius sutrikimus. Jei informacijos nerandate, kviečiame susipažinti su dažniausiai užduodamais klausimais žemiau, kurie gali padėti rasti sprendimą.
El. bankininkystė „i-Unija“
Kartais prieiga prie elektroninės bankininkystės gali būti ribojama dėl planuojamų informacinių sistemų atnaujinimų arba techninių sutrikimų. Jei elektroninės bankininkystės „i-Unija“ prisijungimo lange bei svetainėje www.lku.lt apie tai informacija nėra skelbiama, tuomet siūlome:
- Patikrinti, ar Jūsų naudojamas interneto ryšys yra stabilus.
- Įsitikinti, kad Jūsų interneto naršyklė atitinka reikalavimus. Turi būti įdiegtos atsinaujinančios ir visiškai gamintojų palaikomos „Microsoft Edge“, „Mozilla Firefox“, „Google Chrome“, „Safari“ interneto naršyklių versijos, rekomenduojama naudoti naujausias.
- Įsitikinti, kad naudojate teisingus prisijungimo duomenis.
- Jei problema išlieka, susisiekti su kredito unija, kurios narys (-ė) esate. Kredito unijų kontaktai čia.
Jeigu Kliento anketa nebegalioja, Jums gali būti apribotas naudojimasis kai kuriomis kredito unijų paslaugomis, pavyzdžiui, nebegalėsite atlikti pinigų pervedimų. Tokiu atveju būtina pateikti užpildytą Kliento anketą, tai galite padaryti šiais būdais:
- Prisijungę prie elektroninės bankininkystės „i-Unija“ paskyros. Kliento anketą rasite pasirinkę meniu punktą „Mano i-Unija“ -> „Mano duomenys“. Primename, kad atnaujintus duomenis būtina patvirtinti „Mobile-ID“, „Smart-ID“ arba vienkartiniu saugos kodu.
- Atvykę į savo kredito uniją.
Jungiantis prie el. bankininkystės „i-Unija“ ir 3 kartus neteisingai suvedus nuolatinį slaptažodį, telefono numerį arba savo asmens kodą, el. bankininkystės sistema Jus užblokuos 3 valandoms. Po trijų valandų galėsite bandyti dar kartą.
Jei vis tiek neprisimenate savo nuolatinio slaptažodžio ar norite prisijungti prie el. bankininkystės greičiau nei baigisis blokavimo laikas, rekomenduojame kreiptis į savo kredito uniją, kuri atnaujins Jūsų prisijungimą prie sistemos. Kredito unijų kontaktai čia.
Jungiantis prie el. bankininkystės „i-Unija“ ir savo įrenginyje 3 kartus neteisingai suvedus „Smart-ID“ arba „Mobile-ID“ PIN1 kodą, užblokuosite savo „Smart-ID“ arba „Mobile-ID“ paskyrą. Informaciją apie tolimesnius veiksmus kaip atblokuoti „Smart-ID“ paskyrą ieškokite platformos tiekėjo interneto svetainėje čia. Užblokavę „Mobile-ID“ paskyrą – kreipkitės į savo mobiliojo ryšio operatorių.
Mokėjimų patvirtinimo problemos gali kilti dėl kelių priežasčių, todėl rekomenduojame:
- Įsitikinti, kad naudojate tinkamą autentifikavimo priemonę, pavyzdžiui, „Mobile-ID“ ar „Smart-ID“ programėlę.
- Patikrinti, ar Jūsų mobilusis įrenginys veikia tinkamai.
- Patikrinti, ar Jūsų naudojamas interneto ryšys yra stabilus.
- Savo elektroninių paslaugų teikimo sutartyje patikrinti, ar Jums yra suteiktos teisės atlikti mokėjimus. Priešingu atveju dėl teisių suteikimo kreipkitės į savo kredito uniją.
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt. Jei svetainėje tokios informacijos nėra, siūlome susisiekti su savo kredito unija. Kredito unijų kontaktai čia.
Mobilioji programėlė
Mobiliosios programėlės veikimą gali sutrikdyti:
- Nestabilus interneto ryšys.
- Programėlės versijos neatitikimas – įsitikinkite, kad naudojate naujausią programėlės versiją.
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt.
Jei nei viena iš šių priežasčių nepasiteisino, tokiu atveju rekomenduojame susisiekti su savo kredito unija – kredito unijų kontaktus rasite čia.
Jeigu ekrane matote pranešimą „Įrenginys blokuotas“, reikalinga savo mobiliojo įrenginio nustatymuose įjungti ekrano apsaugą – pasirinkto tipo užraktą. Tai dažniausiai būna PIN kodas, atrakinimo piešinys, slaptažodis. Įjungę ekrano užraktą – pabandykite dar kartą.
Jeigu užblokavote prisijungimą biometrinėmis priemonėmis, jį atblokuoti galite patys – prie mobiliosios programėlės prisijungę su „Mobile-ID“ arba „Smart-ID“ paskyra.
Jeigu kliento anketa nebegalioja, Jums gali būti apribotas naudojimasis kai kuriomis kredito unijų paslaugomis, pavyzdžiui, nebegalėsite atlikti pinigų pervedimų. Tokiu atveju būtina pateikti užpildytą Kliento anketą. Tai galite padaryti šiais būdais:
- Prisijungę prie elektroninės bankininkystės „i-Unija“ paskyros. Kliento anketą rasite pasirinkę meniu punktą „Mano i-Unija“ -> „Mano duomenys“. Primename, kad atnaujintus duomenis būtina patvirtinti „Mobile-ID“, „Smart-ID“ arba vienkartiniu saugos kodu.
- Atvykę į savo kredito uniją.
Mokėjimai
Atlikti pervedimo SEPA erdvėje galimai nepavyksta dėl šių priežasčių:
- Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų.
- Gavėjo sąskaita yra uždaryta arba užblokuota.
- Pasibaigė Jūsų „Smart-ID“ arba „Mobile-ID“ paskyros galiojimo lakas.
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt. Jei svetainėje tokios informacijos nėra, siūlome susisiekti su savo kredito unija. Kredito unijų kontaktai čia.
Mokėjimų vėlavimas gali būti susijęs su:
- Mokėjimo vykdymo laiku – atkreipkite dėmesį, kad pervedimai SEPA erdvėje, kurie negali būti įvykdyti kaip momentiniai, yra vykdomi tik darbo dienomis. Pervedimų SEPA erdvėje vykdymo laikus rasite čia (žr. Paprasti pervedimai SEPA erdvėje).
- Jūsų sąskaita yra uždaryta arba į Jūsų sąskaitą pervedimai SEPA erdvėje negalimi (pajinė sąskaita, kredito sąskaita, kt.).
- Mokėtojas nurodė neteisingus Jūsų IBAN tipo sąskaitos duomenis (t. y. privalomas tarptautinis sąskaitos numerio formatas, pagal kurį bankai ar mokėjimo įstaigos įskaito lėšas į gavėjo sąskaitą).
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt. Jei svetainėje tokios informacijos nėra, siūlome susisiekti su savo kredito unija. Kredito unijų kontaktai čia.
Ar Jūsų pateiktas mokėjimo nurodymas buvo įvykdytas, galite pasitikrinti el. bankininkystės „i-Unija“ skiltyje „Saskaitos“, paspaudę „Sąskaitų išrašai“ arba atvykę į savo kredito uniją.
- Turėtumėte kaip įmanoma greičiau kreiptis į savo kredito uniją, kurioje turite sąskaitą, iš kurios atlikote pervedimą. Jei kredito unija dar nepervedė lėšų gavėjo mokėjimo paslaugų tiekėjui, tuomet sustabdys pervedimą ir grąžins lėšas. Tam pakaks parašyti prašymą.
- Momentinio pervedimo SEPA erdvėje Jūsų kredito uniją sustabdyti negalės, nes lėšos bus pervestos gavėjui nedelsiant.
- Jei lėšos jau pervestos gavėjui, paprašykite savo kredito unijos tarpininkauti kreipiantis į gavėjo mokėjimo paslaugų tiekėją dėl lėšų grąžinimo. Jei gavėjo mokėjimo paslaugų tiekėjas sutinka, lėšos į Jūsų sąskaitą sugrįš per 10 darbo dienų. Tiesa, gavėjo mokėjimo paslaugų tiekėjas gali paimti nedidelį mokestį už lėšų grąžinimą ir į Jūsų sąskaitą sugrįš mažesnė suma nei pervedėte.
- Pasitaiko atvejų, kai gavėjo mokėjimo paslaugų tiekėjui su lėšų gavėju susiekti nepavyksta arba lėšų gavėjas nesutinka grąžinti gautų lėšų. Priverstine tvarka mokėjimo paslaugų tiekėjas negali nuskaityti lėšų nuo lėšų gavėjo sąskaitos. Tokiu atveju lėšų gavėjo mokėjimo paslaugų tiekėjas informuos Jus apie lėšų gavėjo atsakymą. Jūs galite lėšų grąžinimo klausimą spręsti tiesiogiai su lėšų gavėju.
Jeigu mokėjimas jau yra patvirtintas „Smart-ID“, „Mobile-ID“ arba vienkartiniu saugos kodu, gautu SMS žinute, parvedimo paskirties pakeisti nebegalima.
Mokėjimo kortelės
Skambinkite į kortelių centrą „Worldline Lietuva“ tel. (0-5) 215 1177 (bet kuriuo paros metu) ir užblokuokite savo mokėjimo kortelę. Taip pat kreipkitės į savo kredito uniją, kad Jums būtų pagaminta nauja kortelė.
Jeigu atsiskaitymo arba grynųjų pinigų išdavimo vietoje mokėjimo kortelės nepriima, reikia išsiaiškinti kortelės neaptarnavimo priežastį. Jeigu tai techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt. Jei svetainėje tokios informacijos nėra, siūlome susisiekti su savo kredito unija. Kredito unijų kontaktai čia.
Prieš kreipiantis į kredito uniją visais atvejais rekomenduojame surinkti kuo daugiau informacijos apie įvykį, kad būtų galima išspręsti situaciją kuo operatyviau. Rekomenduojame pasiimti bankomate ar prekybos vietoje pateiktą čekį, kuriame nurodomas klaidos pranešimas, žinoti tikslią bankomato ar prekybos vietą, datą ir laiką, kada nepavyko atsiskaitymas, nurodyti tikslią sumą ir kitą papildomą informaciją, kuri gali būti naudinga situacijos išsiaiškinimui.
Įsitikinkite, kad sąskaitos išraše jau nurašytos lėšos, ar nematote lėšų įskaitymo. Kuo skubiau susisiekite su savo kredito unija bei pateikite skundą dėl operacijos. Tik tokiu būdu kredito unijos specialistai galės pradėti tyrimą siekiant sugrąžinti Jūsų lėšas bei užregistruoti incidentą.
- Nedelsdami skambinkite į kortelių centrą „Worldline Lietuva“ tel. (0-5) 215 1177 (bet kuriuo paros metu) ir užblokuokite savo mokėjimo kortelę. Taip pat kuo skubiau susisiekite su savo kredito unija bei pateikite skundą dėl operacijų, kurių patys neatlikote. Tik tokiu būdu kredito unijos specialistai galės pradėti tyrimą siekiant užginčyti mokėjimo operaciją Jūsų kortele bei užregistruoti incidentą.
- Nedelsdami kreipkitės į policiją.
Atlikti mokėjimo galimai nepavyksta dėl šių priežasčių:
- Sąskaitoje nėra pakankamai lėšų.
- Viršyti mokėjimo kortelės operacijų ar sumų limitai.
- Pasibaigė Jūsų mokėjimo kortelės galiojimo laikas.
- Galimi mokėjimo kortelių skaitytuvo, terminalo ar bankomato techninės ryšio problemos.
- Techniniai darbai – informaciją apie planuojamus sistemų naujinimo darbus skelbiame LKU grupės interneto svetainėje www.lku.lt.
Jei nė viena iš šių priežasčių nepasiteisino, reikia išsiaiškinti kortelės neaptarnavimo priežastį. Tokiu atveju , siūlome susisiekti su savo kredito unija. Kredito unijų kontaktai čia.
Prieš kreipiantis į kredito uniją visais atvejais rekomenduojame surinkti kuo daugiau informacijos apie įvykį, kad būtų galima išspręsti situaciją kuo operatyviau. Rekomenduojame: pasiimti bankomate ar prekybos vietoje pateiktą čekį, kuriame nurodomas klaidos pranešimas, žinoti tikslią bankomato ar prekybos vietą, datą ir laiką, kada nepavyko atsiskaitymas, nurodyti tikslią sumą ir kitą papildomą informaciją, kuri gali būti naudinga situacijos išsiaiškinimui.
- Saugus pirkimai internetu
Įsitikinkite, ar atlikote mokėjimo kortelės registraciją saugiems pirkimams atlikti, nes tik tai atlikus galėsite atsiskaityti daugumoje el. parduotuvių.
Pasitikrinkite ar po registracijos saugiems pirkimas praėjo numatytas terminas, kada galite vykdyti operacijas.
- Patikrinkite ar vedate teisingai slaptažodžius
Įsitikinę, kad įvykdėte aukščiau nurodytus veiksmus, kreipkitės į savo kredito unija ir pateikite kuo daugiau informacijos situacijos analizei. Klaidos pranešimo informacija, operacijas vieta, data laikas, suma, unijos specialistai gavę šia informaciją pradės analizę.