Kodėl verta naudotis kredito unijos internetine bankininkyste?

  • Vietiniai pinigų pervedimai internetu.
  • Pinigų pervedimai internetu – vieni pigiausių Lietuvoje.
  • Prisijungimas prie Valstybinės mokesčių inspekcijos, Sodros, Nacionalinės mokėjimo agentūros ir „E-vartai“ elektroninių paslaugų sistemų.
  • Atsiskaitymai už komunalines ir kitas paslaugas.
DĖMESIO: Atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija yra vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį. Neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, net jei gavėjo pavadinimas nurodytas teisingai.

Elektroninių paslaugų naudojimo taisykles rasite čia
Elektroninių paslaugų teikimo sutartį rasite čia

Prie „i-unija“ prisijungti galite naudodami vienkartinius saugos kodus, siunčiamus SMS žinute arba mobilųjį parašą.

Dažniausiai užduodami klausimai apie „i-unija“
Kaip tapti kredito unijos internetinės bankininkystės naudotoju?
  1. Atvykite į artimiausią kredito uniją ir sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Su savimi turėkite asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.
  2. Jums bus suteiktas naudotojo kodas bei pirminis slaptažodis kuriais naudodamiesi jungsitės prie sistemos.
  3. Jei prie sistemos pageidausite jungtis naudodami vienkartinį saugos kodą, nurodykite savo mobiliojo telefono numerį, kuriuo Jums atsiųsime SMS su vienkartiniu saugos kodu. Šiuo būdu galėsite tvirtinti riboto dydžio operacijas, o didesniems mokėjimams atlikti reikalinga įsigyti mobilųjį elektroninį parašą.
  4. Kredito unijos darbuotojai paaiškins, kaip naudotis paslaugomis internetu.
Kaip galiu prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės?

Prie LKU internetinės bankininkystės sistemos galite prisijungti šias būdais:

  1. Interneto naršyklės adresų eilutėje įveskite https://www.i-unija.lt;
  2. Užsukite į Lietuvos kredito unijų tinklalapyje lku.lt esančią skiltį LKU internetinė bankininkystė.

Prisijungimo būdai

Kaip prisijungti prie internetinės bankininkystės?

Kiekvieną kartą prisijungdami prie LKU internetinės bankininkystės sistemos įrašykite savo naudotojo kodą (nurodytą sutartyje) bei nuolatinį slaptažodį. Įvedus šiuos duomenis kitame lange reikės pasirinkti kuria priemone norėsite jungtis: vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu SMS žinute arba mobiliuoju elektroniniu parašu.

Pasirinkus prisijungti vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu SMS žinute, turėsite nurodyti 4 skaitmenų kodą, kurį Jums atsiųsime SMS žinute. Telefono numerį SMS vienkartinių kodų siuntimui, galite pateikti šiais būdais:

  • atvykę į kredito uniją ir pateikę standartizuotą prašymą;
  • prisijungę prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, pasirinkite: Mano i-Unija -> Mano duomenys. Jeigu esate kredito unijai pateikę nors vieną savo mobilaus telefono numerį, tada pasirinkite „Kontaktai“ ir varnele nurodykite tą mobilaus telefono numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui. Jeigu nesate pateikę nei vieno mobilaus telefono numerio – pasirinkę „Kontaktai“, paspauskite „Naujas“ ir įveskite pageidaujamą naudoti mobilaus telefono numerį. Išsaugoję duomenis, varnele nurodykite, jog pageidaujate naują mobilaus telefono numerį naudoti prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui.

Pasirinkus prisijungti mobiliuoju elektroniniu parašu Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir paspauskite mygtuką „Gerai“. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.

Ką daryti jei nepavyksta prisijungti kodų kortele?

Nuo 2020-03-30 kodų kortelės nebegaliojanti priemonė – jomis nebegalima prisijungti prie interneto banko.

Jei kodų kortelė yra vienintelė Jūsų prisijungimo ir bankinių operacijų patvirtinimo priemonė, Jums reikia pradėti naudoti kitą prisijungimo būdą – vienkartinį saugos kodą, siunčiamą SMS žinute arba mobilųjį elektroninį parašą.

Kaip galiu pakeisti slaptažodį?

Pirmą kartą jungdamiesi prie internetinės bankininkystės ir suvedę teisingą naudotojo kodą, pirminį slaptažodį bei vienkartinį saugos kodą gautą SMS žinute arba prisijungus su mobiliuoju elektroniniu parašu, atsidarys langas, kuriame bus prašoma pakeisti pirminį slaptažodį. Įveskite pirminį slaptažodį, naują slaptažodį, dar kartą pakartokite naują slaptažodį ir patvirtinkite savo pasirinkimą. Naująjį (nuolatinį) slaptažodį turi sudaryti ne mažiau kaip 6 simboliai.

Ką daryti pamiršus pasikeistą nuolatinį slaptažodį?

Jei pamiršote nuolatinį slaptažodį, kuris reikalingas registruojantis sistemoje, atvykite į savo kredito uniją, kur darbuotojas, patikrinęs Jūsų tapatybę, atkurs pirminį slaptažodį, ir galėsite prisijungti iš naujo.

Ką daryti, jei prisijungimas blokuojamas?

3 kartus neteisingai suvedus nuolatinį slaptažodį, LKU internetinės bankininkystės sistema užblokuos jus 3 valandoms. Jei Jūs neprisimenate savo nuolatinio slaptažodžio, Jums reikia atvykti į savo kredito uniją su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu, kur Jums bus atnaujintas prisijungimas prie sistemos.

Ką daryti, jei jungiantis prie internetinė bankininkystės teisinga nuoroda, man vis tiek pateikia atsakymą, jog toks puslapis nerastas arba neegzistuoja?

Didelė tikimybė, jog Jūsų naršyklėje išsisaugojo neteisinga internetinės bankininkystės nuoroda, todėl išvalykite savo naršyklės istoriją.

Kokiomis naršyklėmis galiu prisijungti?

Norėdami prisijungti prie internetinės bankininkystės turite naudotis naujausiomis „Internet Explorer“ „Mozilla Firefox“ arba „Google Chrome“ naršyklių versijomis.

Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute ir mobilusis e. parašas

Kas yra vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute?

Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS pranešimais skirti kliento identifikavimui internetinėje bankininkystėje bei jo atliktų operacijų patvirtinimui. Šie vienkartiniai – 4 skaitmenų saugos kodai, siunčiami į kliento nurodytą mobiliojo telefono numerį, kiekvieno prisijungimo prie sistemos bei kiekvienos operacijos (išskyrus pervedimus tarp savo sąskaitų) tvirtinimui ir kliento turi būti įvesti į tam skirtą internetinės bankininkystės sritį.

Kaip pakeisti mobiliojo telefono numerį, kredito unijai nurodytą vienkartiniams saugos kodams gauti SMS žinute?

Atnaujinti mobilaus telefono numerį galite prisijungę prie internetinės bankininkystės ir pasirinkę Mano i-Unija -> Mano duomenys (jeigu jungiatės kaip įmonės ar kito asmens atstovas rinkitės „Įgaliotinio duomenys“) skiltyje „Kontaktai“. Pirmiau nužymėkite požymį nuo šiuo metu naudojamo mobilaus telefono numerio ir tik tada pažymėkite varnele tą numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui, ir pasirinkite „Patvirtinti duomenis“ (jeigu jungiatės kaip įmonės ar kito asmens atstovas, patvirtinimas įvyksta automatiškai pažymėjus / nužymėjus požymį). Duomenis patvirtinti galite mobiliuoju elektroniniu parašu arba vienkartiniu saugos kodu.

Svarbu! Duomenys tvirtinami ta pačia prisijungimo priemone, su kuria Jūs esate prisijungę, taigi, jeigu norite patvirtinti numerio pakeitimą, pasirinkę tvirtinimą vienkartiniu saugos kodu, šį duomenų keitimą turėsite patvirtinti dar senuoju mobiliojo telefono numeriu, atsijungti nuo internetinės bankininkystės pasirinkę mygtuką „Atsijungti“ ir tik tada galėsite jungtis su naujai nurodytu mobiliuoju telefono numeriu.

Jeigu atnaujinti kontaktų nepavyksta – kviečiame kreiptis į savo kredito uniją: https://lku.lt/kredito-unijos/

Kas yra mobilusis elektroninis parašas?

Tai viena saugiausių elektroninių asmens identifikavimo priemonių, kuri leidžia prisijungti ir vykdyti operacijas internetinėje bankininkystėje. Kaip ir tikrasis asmens parašas, mobilusis e. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.

Kaip įsigyti mobilųjį elektroninį parašą?

Nuvykite į savo ar pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus („Тelia“, „Bitės“, „Teledema“ arba „Tele2“) saloną, kur vietoje Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus Jums išduota nauja SIM kortelė su mobilaus elektroninio parašo sertifikatu. Su savimi turėkite pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Aktyvinkite paslaugą pagal operatoriaus pateiktą instrukciją. Dėmesio: mobilus parašas gali būti išduotas tik mobiliųjų operatorių abonentams. Išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilus e. parašas neišduodamas.

Mobilus elektroninis parašas veikia tiek su paprastais, tiek su išmaniaisiais telefonais, tačiau yra modelių, kuriuose šia paslauga naudotis negalima. Šių telefonų sąrašą galite rasti čia

Kur dar galiu naudoti mobilųjį elektroninį parašą?

Mobilų elektroninį parašą galima naudoti ne tik jungiantis prie internetinės bankininkystės, bet ir norint prisijungti prie „Sodros“, LR savivaldybių, įvairių paslaugų teikėjų sistemų. Visą sąrašą, kur galite pasinaudoti mobiliu elektroniniu parašu, galite rasti adresu www.parasas.lt.

Kaip prisijungti prie e. bankininkystės naudojantis mobiliu elektroniniu parašu?
  • Norėdami prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, turite įvesti naudotojo kodą ir slaptažodį. Tuomet pasirinkite prisijungimą mobiliu elektroniniu parašu. Pasirinkę, kad norite prisijungti mobiliu elektroniniu parašu, turite paspausti mygtuką „Toliau“.
  • Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir paspauskite mygtuką „Gerai“.
  • Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
  • Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite mokėjimo veiksmą.

Čia galite pasižiūrėti filmuką, kaip prisijungti mobiliu elektroniniu parašu:

Koks mobilaus e. parašo paslaugos įkainis?

Naudodami mobilųjį e. parašą jungtis prie internetinės bankininkystės galite nemokamai, tačiau mokestį gali taikyti jūsų pasirinkto mobiliojo ryšio operatorius.

Kaip blokuoti, atšaukti mobilųjį elektroninį parašą?

Norėdami blokuoti ar atšaukti mobilųjį elektroninį parašą turite kreiptis į mobilaus ryšio operatorių, išdavusį SIM kortelę. Nedelsiant kreipkitės į savo mobilaus ryšio operatorių jei praradote telefoną su SIM kortele kurioje įdiegtas mobilus elektroninis parašas arba įtariate, kad sPIN kodas tapo žinomas tretiesiems asmenims.

Ką daryti, jei noriu, kad kai kurios Jūsų sąskaitos nebūtų rodomos LKU internetinės bankininkystės sistemoje?

Norėdami, kad sistema nerodytų Jūsų pasirinktos (-ų) sąskaitos (-ų), kreipkitės į savo kredito uniją ir parašykite prašymą.

Kada galėsiu disponuoti lėšomis, kurias į sąskaitą grynais pinigais įnešiau kredito unijoje?

Jei į sąskaitą lėšos įmokamos grynais pinigais, kredito unija užtikrina, kad lėšomis būtų galima disponuoti ne vėliau kaip kitą kredito unijos darbo dieną.

Internetinės bankininkystės pinigų pervedimai

Kokius rekvizitus būtina nurodyti atliekant perlaidą?

Atliekant perlaidą būtina teisingai nurodyti sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija yra vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį. Neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, net jei gavėjo pavadinimas nurodytas teisingai.

Kada bus įvykdytas internetinės bankininkystės pagalba atliktas pinigų pervedimo nurodymas?

Mokėjimai iš LKU grupės kredito unijų į komercinius bankus (SEB, „Swedbank“, „Danske Bank“, „Luminor“) vykdomi 5 kartus per darbo dieną.

Mokėjimai tarp SEPA-MMS narių (į LKU grupės kredito unijas, banką „Citadele“, Šiaulių banką, Medicinos banką, kai kurias kredito unijas ir mokėjimo įstaigą „EVP International“, Lietuvos paštą) pinigų pervedimai įvykdomi darbo dienomis iš karto po operacijos patvirtinimo. Norėdami, kad lėšos pasiektų dar tą pačią dieną sąskaitą kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje, mokėjimą atlikite iki 16:00 val.

* mokėjimo pavedimas turi būti įvykdytas iki 02:00 val. ryto.

Ar galima atlikti pinigų pervedimą į užsienio šalis?

Kredito unijų klientai gali sklandžiai vykdyti pinigų pervedimus Lietuvoje ir SEPA erdvei priklausančiose Europos valstybėse. Atliekant pervedimus eurais SEPA erdvėje, kuriai priklauso 34 šalys: visos ES valstybės, Norvegija, Islandija, Lichtenšteinas, Monako Kunigaikštystė, Šveicarija ir San Marinas, pateikiama tokia pati mokėjimo nurodymo forma, kuri naudojama pinigų pervedimams Lietuvoje.

Atliekant pavedimus eurais ne SEPA erdvėje pildoma tarptautinio mokėjimo forma kredito unijoje.

Kokie limitai taikomi pinigų pervedimams?

Atliekant pinigų pervedimus, taikomas vienos operacijos limitas bei dienos operacijų limitas. Operacijoms tvirtinamoms vienkartiniu saugos kodu siunčiamu SMS žinute ir mobiliu elektroniniu parašu taikomi skirtingi limitai. Jums taikomus limitus galite pasižiūrėti prisijungę prie e. bankininkystės pasirinkę Mano i-Unija-> i. bankininkystės limitai.

Limitai netaikomi atliekant pervedimus tarp savo sąskaitų.

Mobilus elektroninis parašas

Kaip įsigyti mobilųjį elektroninį parašą?

Nuvykite į savo ar pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus („Telia“, „Bitės“, „Teledema“ arba „Tele2“) saloną, kur vietoje Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus Jums išduota nauja SIM kortelė su mobilaus elektroninio parašo sertifikatu. Su savimi turėkite pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Aktyvinkite paslaugą pagal operatoriaus pateiktą instrukciją.

Dėmesio: mobilus parašas gali būti išduotas tik mobiliųjų operatorių abonentams. Išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilus e. parašas neišduodamas.

Mobilus elektroninis parašas veikia tiek su paprastais, tiek su išmaniaisiais telefonais, tačiau yra modelių, kuriuose šia paslauga naudotis negalima. Šių telefonų sąrašą galite rasti čia

Kur dar galiu naudoti mobilųjį elektroninį parašą?

Mobilų elektroninį parašą galima naudoti ne tik jungiantis prie internetinės bankininkystės, bet ir norint prisijungti prie „Sodros“, LR savivaldybių, įvairių paslaugų teikėjų sistemų.Visą sąrašą, kur galite pasinaudoti mobiliu elektroniniu parašu, galite rasti adresu www.parasas.lt.

Kaip prisijungti prie e. bankininkystės naudojantis mobiliu elektroniniu parašu?
  • Norėdami prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, turite įvesti naudotojo kodą ir slaptažodį. Tuomet pasirinkite prisijungimą mobiliu elektroniniu parašu. Pasirinkę, kad norite prisijungti mobiliu elektroniniu parašu, turite paspausti mygtuką „Toliau“.
  • Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir paspauskite mygtuką „Gerai“.
  • Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
  • Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite mokėjimo veiksmą.
Koks šios paslaugos įkainis?

Naudodami mobilų e. parašą jungtis prie internetinės bankininkystės galite nemokamai, tačiau mokestį gali taikyti jūsų pasirinkto mobiliojo ryšio operatorius.

Kaip blokuoti, atšaukti mobilųjį elektroninį parašą?

Norėdami blokuoti ar atšaukti mobilųjį elektroninį parašą turite kreiptis į mobilaus ryšio operatorių, išdavusį SIM kortelę.

Nedelsiant kreipkitės į savo mobilaus ryšio operatorių jei praradote telefoną su SIM kortele kurioje įdiegtas mobilus elektroninis parašas arba įtariate, kad sPIN kodas tapo žinomas tretiesiems asmenims.

Internetinės bankininkystės naudojimo instrukcija (spausti čia)